Zakres obowiązków Zarządcy obejmuje czynności polegające na:
Pośrednictwie
- Zebraniu i sprawdzeniu dokumentów potrzebnych do zawarcia umowy najmu.
- Dokonaniu due diligence nieruchomości w sprawie bezpieczeństwa oraz home-staging’u.
- Wykonanie zdjęć i opisu nieruchomości.
- Stworzenie oferty handlowej i jej promocja.
- Pokazywanie nieruchomości zainteresowanym osobom.
- Znalezieniu odpowiedniego najemcy/lokatora.
- Napisaniu ewentualnej umowy rezerwacyjnej i podpisaniu jej z najemcą.
- Napisaniu umowy najmu.
- Wykonaniu szczegółowego protokołu zdawczo-odbiorczego.
- Podpisaniu z najemcą umowy najmu.
- Przyjęciu kaucji od najemcy.
Zarządzaniu
-
- Rozliczaniu najemcy na koniec każdego miesiąca z:
* zużycia mediów (gaz, woda, energia elektryczna, energia cieplna)
* należności dla usługodawców (internet, TV, telefon, itp.)
* opłat eksploatacyjnych przedstawianych przez zarządcę budynku. - Okresowym sprawdzaniu nieruchomości – wizje lokalne.
- Sporządzaniu i dostarczaniu Właścicielowi raportów z przepływów pieniężnych i wizji lokalnych.
- Ciągłym kontakcie z najemcą.
- Raportowaniu Właścicielowi o wszelkich większych zaistniałych problemach związanych z najemcą i/lub nieruchomością.
- Szybkim reagowaniu na wszelkie oznaki niezadowolenia ze strony najemcy.
- Udzielaniu Właścicielowi, na każde żądanie, wyczerpujących informacji dotyczących rozliczeń finansowych.
- Udzielaniu najemcy, na każde żądanie, wyczerpujących informacji dotyczących rozliczeń finansowych związanych z kosztami najmu.
- Pośredniczeniu w kontakcie między najemcą a Właścicielem.
- Zlecaniu i koordynowaniu prac, polegających na odtworzeniu stanu pierwotnego nieruchomości, firmom zewnętrznym.
- Zlecaniu i koordynowaniu prac, polegających na bieżącej konserwacji urządzeń, w wynajmowanej nieruchomości, firmom zewnętrznym.
- Wybieraniu i rozliczaniu firm zewnętrznych wykonujących ww prace.
- Wystawianiu faktur w imieniu Właściciela, wysyłaniu rachunków najemcy i pobieraniu czynszu najmu.
- Monitorowaniu płatności dokonywanych przez najemców.
- Rozliczaniu nieruchomości przed dostawcami usług (rachunki TV, internet, telefon), zarządcą budynku (opłaty związane z utrzymaniem nieruchomości), dostawcami mediów (woda, gaz, energia elektryczna – zgodnie z wykazywanym zużyciem wg liczników lub zaliczkowo).
- Naliczaniu odsetek karnych od zaległości w opłatach najemców oraz doliczaniu kar umownych zgodnie z umową najmu.
- Wykonywaniu pozasądowych czynności windykacyjnych polegających na tzw. miękkiej windykacji.
- Rozliczeniu kaucji na koniec okresu najmu.
- Zorganizowaniu sprawnego usuwania awarii, a także ich skutków.
- Miesięcznym odprowadzaniu zaliczek na podatek ryczałtowy w US (na życzenie).
- Stałym kontakcie z zarządcą nieruchomości wspólnej (budynku); reagowanie na bieżące problemy mogące się pojawić (z najemcami i/lub z nieruchomością) oraz współpraca nad koncepcjami ulepszania nieruchomości.
- Aneksowaniu umów najmu.
- Wypowiadaniu umów najmu.
- Rozliczeniu najemcy z protokołu zdawczo-odbiorczego na koniec najmu.
- Rozliczaniu najemcy na koniec każdego miesiąca z: