• Przejdź do treści

EZHome.pl

Zarządzanie wynajmem mieszkań, lokali i innych nieruchomości

  • Co?
  • Komu?
  • Za ile?
  • O nas
  • FAQ
  • Obowiązki
  • Formularz
  • usługi+

Nasze obowiązki

Zakres obowiązków Zarządcy obejmuje czynności polegające na:

Pośrednictwie

  1. Zebraniu i sprawdzeniu dokumentów potrzebnych do zawarcia umowy najmu.
  2. Dokonaniu due diligence nieruchomości w sprawie bezpieczeństwa oraz home-staging’u.
  3. Wykonanie zdjęć i opisu nieruchomości.
  4. Stworzenie oferty handlowej i jej promocja.
  5. Pokazywanie nieruchomości zainteresowanym osobom.
  6. Znalezieniu odpowiedniego najemcy/lokatora.
  7. Napisaniu ewentualnej umowy rezerwacyjnej i podpisaniu jej z najemcą.
  8. Napisaniu umowy najmu.
  9. Wykonaniu szczegółowego protokołu zdawczo-odbiorczego.
  10. Podpisaniu z najemcą umowy najmu.
  11. Przyjęciu kaucji od najemcy.

Zarządzaniu

    1. Rozliczaniu najemcy na koniec każdego miesiąca z:
      * zużycia mediów (gaz, woda, energia elektryczna, energia cieplna)
      * należności dla usługodawców (internet, TV, telefon, itp.)
      * opłat eksploatacyjnych przedstawianych przez zarządcę budynku.
    2. Okresowym sprawdzaniu nieruchomości – wizje lokalne.
    3. Sporządzaniu i dostarczaniu Właścicielowi raportów z przepływów pieniężnych i wizji lokalnych.
    4. Ciągłym kontakcie z najemcą.
    5. Raportowaniu Właścicielowi o wszelkich większych zaistniałych problemach związanych z najemcą i/lub nieruchomością.
    6. Szybkim reagowaniu na wszelkie oznaki niezadowolenia ze strony najemcy.
    7. Udzielaniu Właścicielowi, na każde żądanie, wyczerpujących informacji dotyczących rozliczeń finansowych.
    8. Udzielaniu najemcy, na każde żądanie, wyczerpujących informacji dotyczących rozliczeń finansowych związanych z kosztami najmu.
    9. Pośredniczeniu w kontakcie między najemcą a Właścicielem.
    10. Zlecaniu i koordynowaniu prac, polegających na odtworzeniu stanu pierwotnego nieruchomości, firmom zewnętrznym.
    11. Zlecaniu i koordynowaniu prac, polegających na bieżącej konserwacji urządzeń, w wynajmowanej nieruchomości, firmom zewnętrznym.
    12. Wybieraniu i rozliczaniu firm zewnętrznych wykonujących ww prace.
    13. Wystawianiu faktur w imieniu Właściciela, wysyłaniu rachunków najemcy i pobieraniu czynszu najmu.
    14. Monitorowaniu płatności dokonywanych przez najemców.
    15. Rozliczaniu nieruchomości przed dostawcami usług (rachunki TV, internet, telefon), zarządcą budynku (opłaty związane z utrzymaniem nieruchomości), dostawcami mediów (woda, gaz, energia elektryczna – zgodnie z wykazywanym zużyciem wg liczników lub zaliczkowo).
    16. Naliczaniu odsetek karnych od zaległości w opłatach najemców oraz doliczaniu kar umownych zgodnie z umową najmu.
    17. Wykonywaniu pozasądowych czynności windykacyjnych polegających na tzw. miękkiej windykacji.
    18. Rozliczeniu kaucji na koniec okresu najmu.
    19. Zorganizowaniu sprawnego usuwania awarii, a także ich skutków.
    20. Miesięcznym odprowadzaniu zaliczek na podatek ryczałtowy w US (na życzenie).
    21. Stałym kontakcie z zarządcą nieruchomości wspólnej (budynku); reagowanie na bieżące problemy mogące się pojawić (z najemcami i/lub z nieruchomością) oraz współpraca nad koncepcjami ulepszania nieruchomości.
    22. Aneksowaniu umów najmu.
    23. Wypowiadaniu umów najmu.
    24. Rozliczeniu najemcy z protokołu zdawczo-odbiorczego na koniec najmu.
Podstawowa różnica między pośrednikiem nieruchomości a nami polega na tym, że jak pośrednik znajdzie najemcę, to jego praca się kończy, zaś nasza dopiero de facto zaczyna.
  • Facebook
  • Twitter
  • PORTFOLIO
  • Google+
  • Youtube
  • Kontakt

Copyright © 2023 · EZHome.pl